Sollebrunns Betongelement AB söker Ekonomichef

Om Företaget

Sollebrunns Betongelement AB är en underleverantör till svensk byggindustri. Vi har funnits sedan 1996 och är ett fristående bolag med starka ägare. Företaget har haft en mycket god utveckling och omsätter nu 200 miljoner kronor. Vår fabrik ligger i Sollebrunn och har 70 anställda.
Läs gärna med om oss på www.sollebrunnsbetong.se.

Dina arbetsuppgifter

Sollebrunns Betongelement befinner sig i en spännande tillväxtfas och har nyligen utökat sin produktionsyta för att möta ökad efterfrågan. Vi erbjuder nu en bred ekonomiroll med stor möjlighet att påverka ett bolag som växer. I tjänsten som Ekonomichef arbetar du nära affärerna. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Till din hjälp har du två medarbetare på ekonomiavdelningen.
I dina ansvarsområden ingår bland annat:
• Ledning och utveckling av ekonomiavdelningen
• Löpande redovisning
• Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
• Budgetering
• Momsredovisning, intrastatrapportering, kontoavstämningar, skatter/avgifter m.m.
• Ansvar för bolagets ekonomiadministration med fokus på lönsamhet, likviditet och finansiering.
• Produktkalkylering (för- och efterkalkyler)
• Controlling; utveckla lönsamhetsorienterad uppföljning med fokus på kunder och produkter.
• Ansvar för bolagets interna och externa rapportering
• Utveckla processer och rutiner

Företaget står dessutom inför ett byte av affärssystem, vilket innebär att man i den här rollen kommer att få ta ett stort ansvar i att implementera det nya systemet på ekonomisidan.

Din profil

Vi söker dig som har ekonomiutbildning på högskolenivå. Du har erfarenhet av affärssystem och är grym på Excel. Som person är du självgående, engagerad och initiativtagande. Du känner dig trygg i din ekonomroll men har samtidigt ett stort driv och mycket kvar att ge. Du är prestigelös och uppskattar att få arbeta med hela ekonomiprocessen. Struktur, ordning och reda ser vi som en självklar förutsättning för att klara rollen.

Eftersom du arbetar nära affären och är involverad i strategiarbetet, ser vi det som viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i ett tillverkande företag. Du har en jordnära personlighet och uppskattar ett gott skratt med dina kollegor då och då.

Svenska och engelska talar och skriver du obehindrat.

Vill du bli en del av ett företag som befinner sig på en spännande resa och har stora planer för framtiden? Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.soderco.se.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Lindquist på tel. 0322-66 68 63 eller mail: jenny.lindquist@soderco.se.

Om oss

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Snabbfakta

Kontaktperson

Jenny Lindquist0322 - 66 68 63jenny.lindquist@soderco.se

Jobb

Controller/Rapportering

Bransch

Ekonomi/Finans

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Alingsås

Publiceringsdatum

2019-05-23